General data:
Class:MT  (Morfolic trepariozom)
Height:52 m
Gallery:Ub  (Wretch / no gallery)
Alternatives:dřevosklad
Type:C  (Classic brick)
Gallery:Ub  (Wretch / no gallery)
Detail:0.0:0
Bilighorze:CC/CV
Grounds:A162
Status:P
Country:CZE  (Česká republika)
(p)Region:PLK  (Plzeňský)
County:KT  (Klatovy)
Municipality:Sušice
Coords:
49°14'33.022"N,13°31'49.865"E
Details (CZ):15 display >>
Record history:
12.2.2009
15:48:33
+ * - Import pregionu
14.1.2012
18:58:41
+ starbreaker - přiřazení do areálu
24.10.2013
08:34:44
+ k.e.n - Původní název
21.4.2016
18:10:58
+ LiKu - Přestup zjištěn 21.4.2016
Map + photo
Celkový pohled na kotelnu s komínem. (10/13)
Pohled od SZ, 20/8/09 26/9/09
Pohled od JZ, 26/9/09 Detail vršku..
Celkový pohled na ojediněle zachovaný areál fabriky s etážovkou, kotelnou a komínem. (10/13) Historický pohled na fabriku. (Nedatováno, zdroj: highpoint.cz)
Další fotografie:
Industriální památka přímo u hlavní sušické třídy. Kdo to má? (10/13) Výborně zachovaná vrcholová partie komína. (10/13) Stav koruny je i po desetiletích bez údržby velmi dobrý. (10/13) Celkový pohled na kotelnu s komínem. (10/13) Kotelna. (10/13)
Interier jižní budovy kotelny. (10/13) Historický snímek kotelny. (Nedatováno, zdroj: highpoint.cz) Historické foto fabriky. Čest jeho památce
Poznámky
24.10.2013 09:14:16 k.e.n

(Výtah informací ze stránek www.highpoint.cz, www.sumavanet.cz a vlastního výzkumu)

 

Historie od založení po rok 1989.

 

V roce 1916 zakládá Moric Schwarzkopf v Sušici továrnu na výrobu obuvi. Záměrem sušické produkce je orientace design a módnost svých výrobku, což byla v té době riskantní strategie, která se však vyplatila. Vysoce kvalitní výroba a zaměstnávání českých dělníků, dalo základ filozofii rodu Schwarzkopfů, která přetrvává dodnes. Vzniká tak Schwarzkopfova společnost která přežila Baťovu velkovýrobu a dokázala odolat trendům tehdejší doby, tedy levným botám za lidové ceny. Podobně jako současná výroba byla orientována na menší série vysoké kvality. Obuvní společnost Schwarzkopf byla také první výrobní firmou, která poskytovala svým zákazníkům záruku na své výrobky.  V roce 1947 se dámský střevíček FANE vyrobený v Sušici stal botou roku a odnesl si zlatou medaili ze světové prestižní výstavy v Bernu. Sušická obuv slavila velké úspěchy na domácím i zahraničním trhu a téměř dvě třetiny produkce byly určeny na vývoz do USA, Anglie, Jižní Afriky a Asie. Sušická továrna zaměstnávající přibližně 400 zaměstnanců byla schopna vyrobit až 300.000 párů obuvi ročně.  

Dokonce po roce 1948, kdy již byla výroba obuvi po znárodnění zrušena, byl zájem o boty značky SHOE STAR v Americe neustále tak velký, že se prý krátce, ale skutečně jen krátce uvažovalo o opětovném zavedení výroby obuvi v Sušici. Ale celé vnitřní zařízení koželužny i ševcárny bylo již nenávratně zničené a rozebrané. Podnik, v roce 1948 znárodněný, byl v padesátých letech zrušen. Ševcárna se nejprve změnila v JITONU (Jihočeská továrna na nábytek) a později zde byl umístěn jeden z pobočních závodů Solo Sušice na výrobu voštin. Koželužny byly přestavěny na kasárna pro pohraničníky. Tak skončila sláva sušických bot.

 

Současnost

 

V současné době jsou budovy stále zachovány ve víceméně původní podobě. Ucelený komplex čtyřpodlažní etážové budovy propojené s kancelářskou budovou a za nimi stojící kotelna se zachovalým komínem je ojedinělou ukázkou industriální architektury. Bohužel všechny čtyři objekty jsou dnes nevyužívané a nechané na pospas živlům, jak povětrnostním, tak nekalým.

 

Novodobá historie rodu Schwarzkopf

 

Novodobou historií výrobní tradice rodu Schwarzkopfů přebírá okamžitě po porážce komunistického režimu Zikmund Schwarzkopf st. v roce 1989. Jako aktivní lezec, cestovatel a milovník hor zakládá Zikmund současnou výrobu outdoorového oblečení pod hlavičkou společnosti Sport Schwarzkopf, později přejmenovanou High Point. Zázemí firmy postupně vzniká v původní vile patřící před rokem 1948 rodině Schwarzkopfů, kterou v polovině dvacátých let minulého století navrhl slavný architekt Jindřich Freiwald, autor například známého pražského kina Aero.  High Point je dnes nejzastupovanější česká značka vysokohorských expedic. Vrchol osmitisícovek už značka spatřila více než 50-krát.