MT C 72/N-2 ŽOS, Za Žoskou, Nymburk
Areál s 3 komíny - karta areálu >>
General data:
Class:MT  (Morfolic trepariozom)
Height:72 m
Gallery:N-2
Type:C  (Classic brick)
Gallery:N-2
Detail:0N0
Bilighorze:CC,H,2CC
Grounds:A279
Status:S
Country:CZE  (Česká republika)
(p)Region:STC  (Středočeský)
County:NB  (Nymburk)
Municipality:Nymburk
Coords:
50°11'43.67"N,15°2'25.595"E
Details (CZ):10 display >>
Record history:
12.2.2009
15:48:33
+ koman - Import pregionu
13.1.2013
12:19:24
+ Ubikvist - přiřazení do areálu
Map + photo
2013 6/10
03/'12 nad nádorem 03/'12
pod nádorem 03/'12 letecký snímek; zdroj mapy.cz
2013 reservoár (2013)
Další fotografie:
interiér (2013) podhled na železobetonovou desku s náběhy (2013) zahrádka na střeše reservoáru (2013) nižší komín vlevo
Poznámky
22.7.2010 00:33:42 starbreaker

Z oficiálních stránek:

Firma Železniční opravny a strojírny Nymburk s.r.o. má kořeny svého vzniku v roku 1874 kdy vznikly Dílny pro opravu parních lokomotiv, osobních a nákladních vozů. S rozvojem železniční dopravy došlo k rozšíření kapacit pro opravy železničních kolejových vozidel. Začátkem 20. storočí byly postavené nové haly (zařízení) pro opravy osobních vozů, později byla postavená i nová lokomotivka na opravu parních lokomotiv.

Po II. světové válce se začali opravovat dieselelektrické lokomotivy. Poslední parní lokomotiva byla opravena v roku 1964. Roky 1964-1984 byly etapou výstavby hal vybavených moderním zařízením.

V roku 1989 se začali opravovat elektrické lokomotivy. První opravené předměstské elektrické jednotky opustily závod roku 1997. Od roku 2000 se firma orientuje i na opravy kolejových vozidel zahraniční výroby.

Železniční opravny a strojírny Nymburk s.r.o. je jako jediná organizace v ČR schopná realizovat kompletní opravy a rekonstrukce železničních kolejových vozidel bez závislosti na externí kooperaci.
Zabezpečujeme všechny druhy oprav dieselelektrických a některých druhů dieselhydraulických a elektrických lokomotiv, předměstských pantografických jednotek, osobních vozů, výrobu a opravy speciálních automatických kolejových manipulátorů.
Firma též zabezpečuje generální rekonstrukce, remotorizace a modernizace kolejových vozidel, strojírenskou výrobu včetně ozubených kol a kusovou výrobu atypických zařízení.
Firma obchoduje i s použitými lokomotivami, vyrábí široký sortiment náhradních dílů, uskutečňuje opravy celků lokomotiv jako jsou spalovací motory, kompresory, generátory, elektromotory apod., opravy elektrických točivých strojů.
Pro zákazníky poskytujeme i služby jako pronájem lokomotiv, záruční a pozáruční servis, asistenční službu pro provozovatele ŽKV.

9.1.2012 12:33:11 KARELLL

Krásný historický záběr na komín ve filmu Železný dědek z r. 1948.