MT C 60/Ub
Býv. Škoda Ostrov, Ostrov - Dolní Žďár

General data: | |
Class: | MT (Morfolic trepariozom) |
Height: | 60 m |
Gallery: | Ub (Wretch / no gallery) |
Alternatives: | průmyslový areál |
Type: | C (Classic brick) |
Gallery: | Ub (Wretch / no gallery) |
Detail: | 00 |
Bilighorze: | CC (Tacks with half-protection) |
Status: | P |
Country: | CZE (Česká republika) |
(p)Region: | KVK (Karlovarský) |
County: | KV (Karlovy Vary) |
Municipality: | Ostrov |
Coords: | 50°19'33.762"N,12°57'12.931"E |
Details (CZ): | 1 display >> |
Record history:
9.1.2010 19:39:47 |
![]() |
Dalik_Vrtule_muz - devirgace |
9.10.2018 22:39:51 |
![]() |
Dalik_Vrtule_muz - zbourán koncem září 2018 metodou výstřihu |
Map + photo
Poznámky
KODA © M.i.X 2008-2025 - CZ
Ostrovskou chloubou a hlavní složkou průmyslu ve městě byla výroba trolejbusů. Objekty Škody Ostrov byly postaveny na místě třídírny uranové rudy, která byla zrušena na přelomu 50. a 60. let. Trolejbusy se zde vyráběly až do července 2004, kdy byla v České republice výroba klasických trolejbusů zrušena a Škoda nadále pouze vybavuje autobusy Irisbus elektrickou výzbrojí, což ale provádí v Plzni. V ostrovské Škodě zůstala zachována pouze výroba náhradních dílů pro starší typy vozidel.
Z areálu společnosti Škoda v Ostrově - Horním Žďáru byla vedena 6,1 km dlouhá zkušební trolejbusová trať do Jáchymova, která byla postavena v roce 1963 pro zkušební jízdy nově vyrobených trolejbusů a ověřování dalších vývojových typů. Členitý profil tratě se stoupáním až 12% umožňoval dostatečné ověření vlastností vozidel.
V létě 2006 byly troleje sneseny, sloupy trakčního vedení byly v souvislém úseku odstraněny pouze v části trasy mezi Horním Žďárem a Jáchymovem, na území Ostrova - Horního Žďáru a Jáchymova je jich většina zachována.