Number: | |
Country: | CZE (Česká republika) |
(p)Region: | PLK (Plzeňský) |
County: | PM (Plzeň-město) |
Municipality: | Plzeň - Petrohrad |
Coords: |
Historie záznamu:
10.1.2012 14:20:32 |
![]() |
FF |
Komíny:
LT20/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT16/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT20/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT1X/Ub
[karta >>]
LT16/Ub
[karta >>]
LT1X/Ub
[karta >>]
MT80/2/1
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT16/Ub
[karta >>]
LT3X/Ub
[karta >>]
LT3X/Ub
[karta >>]
Mapa

bez komínů
ikonky
Fotky
Poznámky
KODA © M.i.X 2008-2025 - CZ
První společnost zabývající se opravami železničních vozů byla v Plzni založena v roce 1862 pro potřebu CK Rakousko-uherských drah pod názvem Dílny pro opravu vozidel. Její vznik spadá do období stavby plzeňského nádraží a celého železničního uzlu pro styk Rakouska-Uherska s Bavorskem. Hlavním sortimentem oprav byly nákladní vozy a parní lokomotivy. Tento výrobní program byl stabilní až do 60. let 20. století, kdy začala celková přestavba a modernizace největšího provozu. V roce 1973 byla opravena poslední parní lokomotiva a o rok později byla rekonstrukce ukončena. Firma, již pod názvem Železniční opravny a strojírny Plzeň (ŽOS), se tím stala svojí kapacitou největším opravárenským podnikem pro osobní železniční vagony v tehdejším Československu.