Původní kotelna tehdejších železničních dílen byla postavena někdy na přelomu 19. a 20. století a tato budova stojí v areálu dodnes. Odvod spalin zajišťovaly dva komíny, postavené již z radiálních cihel, ale zcela podle ducha tehdejší doby s nepřehlédnutelným podstavcem čtvercového profilu a zdobnou hlavicí. Svému účelu sloužily po zhruba 70 let až do výstavby nového komína z betonových tvárnic kolem roku 1970.
Number: | |
Country: | CZE (Česká republika) |
(p)Region: | PLK (Plzeňský) |
County: | PM (Plzeň-město) |
Municipality: | Plzeň - Petrohrad |
Coords: |
Historie záznamu:
10.1.2012 14:20:32 |
![]() |
FF |
Komíny:
LT20/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT16/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT20/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT1X/Ub
[karta >>]
LT16/Ub
[karta >>]
LT1X/Ub
[karta >>]
MT80/2/1
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT15/Ub
[karta >>]
LT16/Ub
[karta >>]
LT3X/Ub
[karta >>]
LT3X/Ub
[karta >>]
Všechny poznámky
Původní kotelna tehdejších železničních dílen byla postavena někdy na přelomu 19. a 20. století a tato budova stojí v areálu dodnes. Odvod spalin zajišťovaly dva komíny, postavené již z radiálních cihel, ale zcela podle ducha tehdejší doby s nepřehlédnutelným podstavcem čtvercového profilu a zdobnou hlavicí. Svému účelu sloužily po zhruba 70 let až do výstavby nového komína z betonových tvárnic kolem roku 1970.
KODA © M.i.X 2008-2023 - CZ
Komín byl postaven někdy mezi lety 1967-1972 jako náhrada za dva starší cihlové komíny, patřící zřejmě k tehdejší staré kotelně. Standartní dřík z betonových tvárnic doplňovaly dva původní betonové ochozy, které byly na přelomu tisíciletí doplněny třetím zhruba ve výšce 75m pro potřeby mobilních operátorů; tento nemá průlez a údržbáři tedy vystupují k vrcholu vnitřkem a k ochozu slézají kousek venkem zpět. Zřejmě současně se stavbou tohoto třetího ochozu byl tedy komín zakonzervován a opatřen otevíratelným poklopem.