Klub přátel starého Smíchova o fabrice píše (22. 05. 2008):
Přestože na Smíchově původně kotlář František Ringhoffer postavil kotlárnu, kovárnu a truhlárnu, jeho podnik začal vzkvétat, až když z jeho zánovní tovární haly vyjel v roce 1854 první železniční vagon.
Vzhledem k tomu, že na Smíchově nebylo nádraží, a tak vagony tahalo čtyřspřeží valachů na valníku, přivedl Ringhoffer od svých závodů železniční vlečku k novému železničnímu mostu přes Vltavu. Jeho výroba se rychle rozrůstala, v šedesátých letech z továren vyjížděly nejen lokomotivy a vagony, ale i první auta. V sedmdesátých letech proto byly postaveny nové budovy v ulici Stroupežnického a o deset let později, už za syna původního majitele, byl závod rozšířen do Plzeňské ulice. Roku 1897 dodaly Ringhofferovy závody pro vinohradskou trať svou první tramvaj. Tramvaje se tu pak vyráběly téměř sto let, později pod hlavičkou ČKD, Tatra Smíchov. V devadesátých letech areál postihla vlna budování nových komerčních a kancelářských objektů. Přes protesty památkářů byl v roce 1998 celý prostor vybagrován a připraven na stavbu nám dobře známého nákupního centra. Zachována zůstala jen Ringhofferova vila z roku 1906 od architekta Osvalda Polívky a fragment secesní obvodové zdi stejného autora.
Zbořen s celou fabrikou v roce 1996.