Komín měl výšku 75 metrů a zlikvidován byl 1993 (zdroj: Břetislav Malinovský, Výzkum energetických objektů I. část, programový projekt výzkumu a vývoje MK ČR, Praha 1999; nepublikovaný rukopis).

General data: | |
Class: | MT (Morfolic trepariozom) |
Height: | 7X m |
Gallery: | Ub (Wretch / no gallery) |
Type: | C (Classic brick) |
Gallery: | Ub (Wretch / no gallery) |
Detail: | 80.0:A0 |
Bilighorze: | CC (Tacks with half-protection) |
Grounds: | A377 |
Status: | P |
Country: | CZE (Česká republika) |
(p)Region: | PLK (Plzeňský) |
County: | PM (Plzeň-město) |
Municipality: | Plzeň - Vnitřní město |
Coords: | 49°44'39.528"N,13°21'28.181"E |
Details (CZ): | 5 display >> |
Map + photo
Poznámky
KODA © M.i.X 2008-2025 - CZ
Monstrózní cihlový král škodovky z druhé dekády 20. století. Spolu s mladším sousedním komínem, jež po ubourání stojí dodnes (64/Ub), dva nejmohutnější škodovácké cihlové komíny. Po desítky let byl většinou tím nejvýrazněji černě dýmajícím objektem závodu, podobně jako jeho starší východnější soused, který byl již také zbořen. Mohutná oktagonální podstava přecházela kruhovou maticí v masivní dřík, který zakončovala impozantní hlavice s výškou kolem 7-8m. Pro škodovku typické hranaté odpočívací dvojobruče, jež byly osázeny po zhruba 12ti metrech. Zřejmě změna technologie a možná částečně i chuť zbavit se temně dýmající minulosti zapříčinila demolici tohoto krásného obra, a to zhruba někdy v letech 1992 - 1994. Podstava zůstala na svém místě až do jara 2006.